V okviru Šole za starše je bila 23.03.2011 izvedena 2. delavnica Šole za starše z naslovom NASILNO VEDENJE OTROK.
Druge delavnice se je udeležilo 8 staršev.

Povzetek predavanja:

Glede nasilja je bilo napisano že mnogo knjig in povedano marsikaj. Predavateljica je najprej postavila vprašanje:
Kako  (o)krepiti otroka, kako ga opremiti, da bo kos različnim nasilnim vsakodnevnim situacijam?
Poleg tega, da se ukvarjamo z nasilnežem, je zelo pomembno, kako svojega otroka naučiti oziroma opremiti, da se bo lahko sam soočal z nasiljem.

Z otrokom se lahko pogovorite, kaj bi storil, če bi… (pogovor o tem pomaga otroku razmišljati o neznanih situacijah; otroku pomagamo s koristnimi informacijami, na koga naj se obrne v primeru nasilja in podobno…) npr.:
- če bi te v šoli izsiljeval starejši učenec in ti ukazal, da ne smeš tega nikomur povedati,
- če bi videl, da skupina fantjov brca enega fanta..

Pri nasilju je navarno to, če le-to postane navada in nismo nanj več pozorni.

Pri nasilju je pomembna preventive, obravnava nasilja in zaznava nasilja.
Predavateljica je omenila, da  pri določenem otroku nasilne igrače ne povzročajo nasilja, ampak ga lahko ,,zelo,, spodbujajo.
Pomembno je, da otroka zaščitimo takrat, ko to najbolj potrebuje in da ga okrepimo.

Na delavnici smo imeli primer:
Na eleviziji je film z nasilno vsebino. Naš 12 letni sin ves teden čaka, da bo ta film gledal.
Kaj bom rekel kot starš?
Kaj bom naredil?
Kaj želim sporočiti otroku?

 

Otroke je potrebno poslušati, pomembno je, da je otrok slišan. Ni dobro, da starši prevzemamo njihovo breme na svoja ramena. Otroci se morajo sami postaviti zase, mi jih samo poslušamo in vprašamo, če potrebujejo našo pomoč. Starši ne dajajmo nasvetov in ne moralizirajmo. Ne postavljamo vprašanj z ZAKAJ?
Kaj otrok lahko naredi, naj pove sam. Otrok se mora naučiti na svojih lastnih izkušnjah. Seveda jim starši stojimo ob strani. Svojim otrokom moramo dati jasna sporočila. Pomembna so tudi naša stališča, vrednote, način kominikacije.

 

Zapisala:Urška Ude, socialna pedagoginja